salam to All.


Tuesday, October 1, 2013

maafkan aku

Ampun maaf wahai sahabat.
Ramai rupanya yang mencari aku bila FB aku tutup, bila HP aku off. Maafkan, 
maafkan, baru aku tahu ramai yang ambil berat pasal aku yang kerdil ini. Terima kasih sahabat.
Selama ini aku kira kita cuma kenal mesra di alam maya, pertemuan empat mata cuma satu ilusi minda yang tipis. Ada, memang ada yang akrab di luar skrin kejung ni, ada yang mesra di alam nyata dan tidak bertegur di alam maya pun. Sejak zaman begini maju, fasa bersahabat juga menjadi lain, sahabat di alam nyata dan di alam maya, dua dunia berbeza, dan cuma 30% dari total sahabat itu bertemu di garisan keduanya, yakni kenal di alam nyata dan mesra di alam maya.
Apa yang aku merapu ni?
Aku sungguh tertekan minggu ini. Berbagai masalah datang bertindih , sehingga aku merasa sesak, lemas , dan membuat aku hilang semangat. Senyum?
yeahhhh, senyum, selalunya aku senyum pada pagi, senyum pada langit, senyum pada orang2 yang aku sendiri tidak kenal . Tapi nampaknya senyum juga sudah tidak sudi menghampiri. Kosong. Dan dalam kekalutan emosi itu aku tidak mampu berjenaka di alam maya, aku malas untuk menjawab i'm ok, don't worry. Dan aku sentap saja, off FB, Off hand phone, sepi duniaku dari alam maya...dan di situ bermulanya satu pencarian, perbincangan , bisik-bisik tentang aku. Desas desus cepat saja bertiup, dan cepat juga sampai ke cuping telinga ku. Hmmmmmmmmm... aku cuma senyum, sebab aku juga tidak mempunyai jawapan yang jelas untuk di nyatakan pada mereka. :)

Biarkan saja mereka dengan sangkaan mereka. Aku tidak punyai apa-apa tanggungjawab untuk menerangkan apa-apa. Mereka tidak nampak ketika aku jatuh, tersadung atau luka, mereka juga tidak nampak sewaktu aku bangun terkebil kebil cuba membetulkan kehidupan aku yang selerak. Biarlah aku begini saja, bertatih mencari jalan aku sendiri, melangkah dengan perlahan, walaupun sedikit goyah. 

Sombong? Bukan, jauh sekali, aku cuma tidak mahu sahabat aku terkesan dengan masalah aku, aku tidak suka menyusahkan sesiapa, terutama sekali kawan-kawan aku. Meluahkan masalah ke alam maya juga menjadi bencana bertaut yang tidak di sedari, baik aku begini saja, Berdiam , dan cuba mencari jalan sendiri.
Moga aku cepat dapat menyelesaikan semua ini. 

Aikk..Blog ini juga alam maya kan? Yeahhhhhh. Senyum tawar. Blog aku rasanya cuma aku yang baca, aku tak rasa ada pengunjung pun, dan aku tak rasa kawan-kawan aku baca blog aku, he he heee.....jadi di sini saja aku luahkan apa yang terbuku, walau cuma sekadar kiasan rasa yang tersasar dari jiwa yang hampir kontang.

Fuhh fuhh...tarik nafas dalam-dalam. hembus pelan-pelan. Istifar banyak-banyak. Dan mula langkah seterusnya...Bismillahirrahmanirrahim.

2 comments:

  1. salam sis…I do read your blog…you write so well in Malay, it's beautiful. I can relate to how you feel to some degree, I've closed my fb 2 years ago and never looked back. Anyway, hope you cheer up soon…life is full of ups and downs…a blog is a great outlet…all the best to you always.

    ReplyDelete
  2. waalaikummuasslam.
    oh ohhh...thanks dear, for your support, i'm really surprise to see unknown friend here, :) , two days ago another friend mention that her husband read my blog..phewww...from now on i need to be less merapu here. . thanks, i'm back on my old path now...moving slowly with the flow.. ..:)))

    ReplyDelete