salam to All.


Thursday, October 3, 2013

Pumpkin Flower

Tetiba teringin makan pengat Labu! :)



Entah kenapa, minggu ni menjadi minggu aku melayari maya dengan sepi. Maksudnya, tanpa bersembang dengan siapa-siapa. Kalau di mukabuku sering saja berceloteh terus di dinding2 maya itu, bergelak gumbira dengan joke atau topik yang melucukan. Bila belek-belek semula, tak sedar rupanya dah hampir 5 tahun aku berada di alam Flikr. Alam perkongsian minat pada photography, perkongsian rasa yang di terjemahkan dalam bentuk gambar.   Di blog pula aku suka mencurahkan rasa yang di kiaskan dalam bentuk kata-kata. Sungguh berbeza. Kadang aku rasa macam aku ni dua manusia yang berlaianan ...ehh..macam ada split personality la pulak!! eheeee.

Apapun, hari ni tetiba teringin nak makan pengat labu. Turun cafe kat bawah tadi intai kut kut ada masak lemak labu putih ka......hampa, Tapi oh yeahhh, ada tempura labu! eh..sedap pula tau, isi labu di potong sederhana dan di salut dengan tepung tempura, goreng ......tadaaaaaa...rangup lemak di luar, lembut lemak manis di dalam. SEDAP!!

Apa pula kena mengena mukabuku, blog , flickr dan Labu? Adoiiiiii...kan, aku memang selalu begini, berkecamuk dengan topik yang saling tidak ada kena mengenapun. heh ehhh hehh..
Nah, gambar bunga labu dari flickrku, dan kalau tak tahu, bunga labu ni ada jantan betina tau, Dan, bunga labu jantan sedap di masak tau! Lebih lanjut bacalah  kat flickr , kat komen2 dalam gambar tentang bunga labu. Chowwww..Salam Jumaat semua.

Gambar bunga labu sini





No comments:

Post a Comment