salam to All.


Sunday, August 12, 2012

Pretty Hand Made Cards

~For all occasion.~
Don't we all love to receive something special and personal from our friends...bf, bff or from that special someone. We do have such a lil romantic touch in our heart, regardless of our age and the current technology trends. Yepe, most people do their greetings on line now, come birthday, the new baby, the special Holiday, or even just to say hi...everything is just a click away. 
I suka duduk disebelah my old Trunk dan search deep inside. Sungguh tidak di sangka saya mempunyai ramai sahabat sewaktu dulu, dan kawan-kawan saya rajin menulis surat dan mengirim kad..kad birthday, kad hari raya, kad christmas, kad good luck, valentine, dan just to say Hello cards...dan saya masih terbayang keterujaan saya setiap kali menerima kad dari posman, ataupun mendapati ada kad di bawah pintu bilik sebaik pulang dari sesuatu tempat. Walaupun sudah berzaman waktu berlalu, setiap kad yang tersimpan dalam trunk junk saya masih mampu membuat saya tersenyum. Kenangan yang sejajar dengan cerita dalam kad tersebut akan secara otomatik terpampar di layar ingatan. 

Semenjak kemudahan teknologi mengambil alih kehidupan kita, sudah hampir pupus tradisi menghantar kad kepada kawan-kawan. Ucapan yang di kirim melalui internet boleh di baca secara live..tidak lagi perlu menunggu dan membuang waktu di pejabat pos membeli setem serta tertanya-tanya samada kad yang di kirim sampai ke tangan penerima dengan selamat atau sebaliknya. Semua nya sekarang cepat dan mudah. Saya khuatir anak-anak saya tidak akan dapat merasa keseronokan menerima surat lagi...


Kad Raya dari sarung duit raya. :)
Kini saya cuba memupuk kegemaran menulis dan membuat kad sendiri pada kedua anak saya. Mereka seronok bila bersama-sama dapat membuat kraf tangan dan dapat memberinya kepada kawan sekolah dan cikgu. Keceriaan di panjangkan bila ada guru yang memuji sikap itu....Marilah kita beramai-ramai menghidupkan kembali keseronokan menulis dan menerima kad ucapan ini. Jum!!!

The handmade birthday card for my sister.

Creating a card with barby box. My lil one is begging me for it. ;)
Hand Made Kad Raya for a friend yang jauh di perantauan....

Thats all for today's post. Disini saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya buat semua pengunjung. Maaf zahir dan batin.

No comments:

Post a Comment