salam to All.


Tuesday, August 7, 2012

Lil recycle kad raya. ;)

Good Morning and selamat mencari Malam Lailatul Qadar!

Lama tak jenguk sini, Hari ni saya nak kongsi sedikit aktiviti mengisi masa lapang sementara menunggu waktu berbuka puasa. Hari tu dah di nyatakan saya membuka page baru di FB saya kan...belum? ermmmm...ok, ini link ke page saya, Secret Box, rajin rajinlah LIKE wahai kawan-kawan maya sekelian ya! :))

Saya sejak dulu berangan ingin membuka kedai cenderahati atau tit bits atau nooks corner atau cuppies dan seumpanya...yang boleh menjual hasil kerja tangan seperti homemade cookies, cup cakes dan juga buku buku cerita serta cenderamata. Banyak benda boleh di katagorikan dalam cenderamata ni, termasuk gubahan2 untuk perkahwinan. ..sebuah cafe kecil bersama kedai buku atau cenderamata dengan suasana yang cosy adalah tempat lepak yang saya paling suka...Tapi begitulah...angan tinggal angan la kan he he heee...
Anyway, dah lama kan kita asyik menghantar kad Raya melalui maya, design satu kad, atau gambar, lepas tu tags pada semua rakan2 yang di kenali di Fb atau twitter..mudah bukan. Apa kata tahun ini kita meriahkan semula tradisi menghantar kad raya seperti era tanpa internet dulu? Seronok bukan menerima kad raya secara fizikal, boleh di pegang dan rasa..serta di simpan untuk kenangan...

Saya menggeledah kota simpanan junks saya ..dan Wallaaaa!!! banyak juga kad raya yang di print oleh kompeni untuk kaki tangan dan tidak di gunakan. Jadi tahun ni saya olah semula atau recycle kad kad yang belum di tulis itu dengan sentuhan personal dan mengirimnya pada teman-teman...Anda juga boleh mencubanya jika masih ada kad lama-lama yang belum di gunakan tu. 

Ini beberapa contoh kad raya yang saya buat..disamping itu di sertakan sekali book mark atau penanda buku yang di reka mudah buat sahabat...boleh digunakan untuk menanda mukasurat dalam Quran juga, sudah menjadi amalan kita kan membaca surah surah suci dalam bulan yang mulia ini..boleh juga tumpang pahala kawan kawan tu jika book mark kita di gunakan untuk benda yang berfaedah.

Semuga sahabat semua juga mendapat idea dari perkongsian ini. cubalah!


Salah satu kad lama yang penuh bunga-bunga, di olah semula di atas purple Fancy card, dan matching book mark for friends...
Ada banyak kad biru nim, oleh kerana tahun hijrah di print sekali, saya ambil bahagian yang sesuai untuk di kitar semula. Notes: Bunga ungu itu di buat dari kertas lembut bertektur and come with Lavender essence. Nice kan! ;)
Ada kad yang sudah sedia cantik, cuma perlu tambah sentuhan peribadi yang minima. 
Salah satu fav saya...tak perlu banyak hiasan. Less is more.
antara book mark yang di kembarkan bersama kad raya. Cute bukan?
Banyak kad yang saya buat, dan tidak mampu untuk mempamerkan semuanya di sini. Semuga dapat memberi sedikit idea untuk musim musim perayaan akan datang, atau sambutan kemeriahan untuk hari hari gembira anda juga.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment