salam to All.


Wednesday, July 3, 2013

Tanaka Powder

Tanaka oh Tanaka . (thanaka)
Tiba-tiba saja Tanaka powder, atau Tanaka paste and dust meletup di pasaran dan internet.
Saya suka juga mencuba benda-benda baru. Oleh kerana Tanaka bark ni sudah di gunakan di Burma sebagai bahan kecantikan sejak 2000 tahun dahulu, saya menjadi begitu curious untuk mengenali lebih dekat.
Bacaan menarik bagi tester dari pengguna pertama saya jumpa di sini, (sila klik untuk bacaan lanjut) :)

Apabila our heart trobe , pelakun comel Nora Danish memasarkan product Tanaka base powder atau bedak sejuk tanaka di Malaysia, ramai orang buat carian mengenai Tanaka di internet, termasuk saya.
Hari ini singgah di cafe untuk beli kopi , dan croissant, my morning routine, cuma pagi ni singgah kat essence cafe, teringin nak freshly brewed coffee pagi nim. Dan...tingggg..mata saya tertarik pada bekas-bekas yang di atur depan cashier machine. Eh eh! Tanaka Powder. Saya mem'peramah'kan diri bersembang dengan cashier yang comel, dan tuan cafe pun keluar...owhhh..tuan punya cafe berasal dari Burma/Myanmar rupanya, patutlah dia boleh bawa masuk bedak tanaka original dari Burma, maksud original saya, product yang di buat di Burma, bukan re-packaged semula seperti sesetengah product di pasaran. Tulisan di luar bungkusan juga tulisan Burma, yang saya tak faham. Bagaimana pun..Taaadaaaaaa!! Tanpa bersusah payah order di internet, i can have my own Tanaka Powder right at the doorstep! Yeaaahhh, i loike! Sembang punya sembang sempat lah saya mencadangkan padanya untuk membawa lebih banyak product dari Myanmar, seperti batu-batu permata dan costume jewellery , yang terkenal kehalusan buatannya dari sana, juga kain-kain sutera dan embroidery yang begitu meriah di pasaran sekarang. Saya menjadi marketing consultant secara percuma pagi tadi. he hee heee...seronok juga sembang pasal perniagaan, walaupun saya memang tidak pandai berniaga. :(

Anyway, tak sabar rasanya nak balik cuba Bedak Tanaka powder ni, mana tau, bangun-bangun esok terus Cun macam Nora Danish! Ha ha haaa...

Sekarang nak cari sabun Tanaka pulak, baru nampak kat sini. :) 


Anda berminat? Boleh contact saya, harga agak murah, cuma kena tambah harga posting. :) 


Tanaka Powder and coffee beans. ;)

                

                        This si the image  of Tanaka Powder from Shwe Pyi Nann .                                                                                                                  
                                                            (Sandalwood scented)

Kesan penggunaan Tanaka akan saya post selepas mencuba sekurang-kurangnya seminggu. Byeeee.

No comments:

Post a Comment