salam to All.


Saturday, February 4, 2012

sekalung doa buat teman.

Jumaat. 3/2/12
Tidak ada kata kata dapat ku ungkapkan hari ini. Dari pagi seperti ada rasa tidak selesa dan berdebar debar.
Lantas sebelum ke pejabat aku minta suami menurunkan ku sebentar di pantai m.c. Mahu menjenguk rakan yang sakit sebentar. Sesungguhnya amat terkesan sekali di jiwa. Jumaat sebelumnya dia begitu ceria bercerita dengan ku. Pagi ini keadaan nya tidak dapat ku luahkan dengan kata kata. Sahabat yang setia menemani dia dan isteri tercinta begitu tabah dan sabar. Persahabatan yang terjalin antara mereka membuat kita rasa bertuah kerana masih wujud nilai nilai insani , kesetiaan, kejujuran dalam persahabatan..semuanya membuat aku tersentuh. Keadaan dia sudah tidak mengizinkan kami/tetamu rakan2 menziarahi beliau seperti sebelumnya. Ku mohon permisi dengan iringan doa di dalam hati.
Di Pejabat aku buka surah Yassin kecil yang sememangnya ku bawa dari pagi...entah kenapa, hati ku masih tidak tenang.
Menjelang petang kawan menyampaikan khabar yang kurang baik...kemudian hand phone ku pula just dying on me, kaput!  ishhh...saat saat begitu pula this old iphone pilih untuk just died. gone, nothing can actually revive its live, aku campak ketepi. lupakan.
Bayangan dia dan dua sahabat di hospital singgah dalam fikiranku sampai ke malam. Doa dan Yassin sahaja hadiah yang dapat di hulurkan. Terasa sungguh tidak berdaya sekali diri ini, kerdil dan amat kecil. Menjelang tengah malam  aku buka fb lagi...tidur seperti menjauhkan diri..aku seperti tertunggu tunggu sesuatu. tapi entah apa...kemudian masuk message membawa berita duka itu. Innalillahiwainna-ilaihirajiuun. Sahabat sudah kembali pada Penciptanya. Tidak di sedari berguguran air mata .....
Selepas itu muka buku menjadi aktif dengan doa-doa dari seluruh penjuru . Kami kehilangan seorang kawan yang baik. Ternyata ramai sahabat berjaga hingga ke pagi, masing masing dengan imbauan kenangan yang berbeza, diiring dengan seikhlas doa tentunya. Beliau tidak rapat denganku sewaktu 5 tahun di asrama, tapi perkenalan di penghujungnya meninggalkan kesan sendiri. AlFatihah. Semua urusan telah selesai siang tadi. Semuga beliau di tempatkan di kalangan orang orang yang Soleh.

Selamat jalan sahabat.
Aku yang masih di sini masih dalam kesamaran bekalan untuk keSana.
"life is a gift, never take it for granted"
sepi yang seringkali bertamu di kalbu...

No comments:

Post a Comment