salam to All.


Wednesday, February 15, 2012

Roses, are still relevant ...



Acara Selingan....errr...tak dapat nak link lagu kt blog la pulak...haizzz...tak pandai pandai la godek2 link nim..hu hu hu..Ingat nak buat back ground lagu Sekuntum mawar merah sebuah puisi by Allycats...hmmm..uols nyanyi laa dalam hati masing-masing ekkk.. he heh heh.
Pernahkah Anda mendapat sejambak ros dari seseorang? suami? Buah hati? sahabat? 
Tentu pernah merasai nya bukan. Seronok bukan main bila dapat bunga, terutama bunga ros/mawar. Saya memang sukakan bunga, Jiwang? Biarlah...Mat saleh suka beri bunga pada awek, beri bunga bila minta maaf, beri bunga untuk ucap terima kaseh..beri bunga bila kawan sakit, tapi orang melayu atau, khasnya 'mat Melayu' susah nak berikan perempuan bunga, Kenapa ya? Takut di katakan Jiwang? bukan? Kita selalu dapat banyak jambangan bunga masa kat Hospital saja rasanya..tu pun bila badan tak larat nak appreciate bunga2 tu....Hmmm...
Masa muda-muda dulu selalu jugak dapat bunga, dari secret admirer la..dari peminat la...ho ho ho...befdey la, Valentine la (a'ah..dulu2 belum keluar fatwa haramkan valentine dan kita yang mentah ni ikut jerlah sibuk2 etek time Valentine)..Dan Yang paling besar jambangan yang pernah saya terima adalah masa befdey back in late 90's...Fuhhh, sampai kena letak dalam Baldi, tak muat vase kecik2 nim...Masa tu berada kat UK lak, alih2 ade orang dari Malaysia post jambangan bunga ros? The biggggg bouquet pulak, WOW!! Terkejut, nasib baik tak pengsan. Ada Chocolate, ade kad..dan..Alamak..dari dia ker? Tergaru-garu kepala yang tak gatal masa tu. Simpan jer lah bunga tu, tak kan nak buang pulak kan. Termenung panjang saya masa tu..serba salah, mesti dia habiskan banyak duit untuk booked international florist nak hantar bunga kat saya, dan saya cuma mampu merenung kosong. Rasa bersalah menyelinap jauh ke hati. Dan saya ucap terima kasih pun tidak, kejam nya saya!
Semuga dia dapat memaafkan saya...sungguh, saya tidak pernah memberi apa-apa harapan atau kata-kata yang membayangkan saya berminat.


Apa pun, mendapat bunga dari orang yang di sayang adalah sangat di hargai oleh seorang wanita. Percayalah, bunga akan membuat hari teman anda ceria sampai ke malam... 


Halfway tru' February, and i don't have a single Flower posted here?..wow...that's a new record!
its been a long time since i shot or play with roses..and i do miss the sweetness that lingers in the morning air,  distinctive aromas that will export you straight to the memory doors.....lovely scented all the way there...in your mind, in your heart.


red, yellow , pink and white..
any colours and your world is bright
gloomy days will just be right,
tears aside,
prejudice and pride,
nothing more to hide,
eyes wide,
steps alight,
smiles delight,
Love strike,
everything pretty till they dried...
Than realised,
that you were lied.

Enjoy my old pictures here.



For You. Yes You!






















Right here waiting...
























Cry me a River.






















Liquid dreams..






















Sekuntum Rindu.


Sekuntum Mawar merah,
sebuah puisi,
untuk gadis pilihan,
oh ho ho ooo...
Di bulan Februari...
Mulanya cinta bersemi,
dan kehadiran
ribuan mimpi-mimpi
oh oooo  oo
Di bulan Februari..

2 comments: